Робота педагогічного колективу щодо формування особистісних якостей та соціальної активності учня – громадянина-патріота України

Патріотичне виховання – це сфера духовного життя, яка проникає в усе, що пізнає, робить, до чого прагне, що любить і ненавидить людина, яка формується.

В. О. Сухомлинський.

Патріотизм (від латинського patria – країна, вітчизна, батьківщина) – це любов і відданість Батьківщині, прагнення своїми діями служити її інтересам.

Історичне джерело патріотизму – це формування зв’язків з рідною землею, рідною мовою, народними традиціями, звичаями та культурою.

В організації виховної роботи (цілісної системи патріотичного виховання) потрібно враховувати визначення базових понять:

  • моральне виховання ;
  • громадянське виховання;
  • національне виховання;
  • патріотичне виховання.

Активні методи виховання дітей шкільного віку:

  • ситуаційно-рольові ігри,
  • метод відкритої трибуни, 
  • соціально-психологічні тренінги, 
  • інтелектуальні аукціони, 
  • ігри-драматизації, 
  • створення проблемних ситуацій 
  • ситуацій успіху, 
  • аналіз конфліктів.

У підлітковому віці виховується духовно осмислений патріотизм, який об’єднує любов до свого народу, нації, Батьківщини з почуттям поваги до інших народів, своїх і чужих прав і свобод.

У старшому шкільному віці пріоритетними рисами ціннісного ставлення до Батьківщини є відповідальність і дієвість. Старшокласники не тільки ідентифікують себе з українським народом, але хочуть жити в Україні, пов’язати з нею свою долю, служити Вітчизні.

Діяльність педагогічного колективу щодо забезпечення умов для самореалізації особистості відповідно до її здібностей та інтересів

Єдність суспільних інтересів, інтересів самої особистості і завдань, що стоять перед навчальним закладом, визначає сутність виховного процесу  педагогічного колективу.

Виховна мета: Забезпечення умов для самореалізації особистості, відповідно до її здібностей через засвоєння родинних, шкільних та національних традицій, формування активної позиції громадянина, екологічної грамотності, утвердження здорового способу життя.

Основні цінності: дитина, творчість, особистість.

Головне завдання: створення умов для розвитку творчої різнобічно розвинутої особистості.

Діти не народжуються працьовитими чи лінивими,скромними чи хвалькуватими, гуманними чи жорстокими, творчо обдарованими чи бездарними, а стають такими за певних умов їхнього життя й виховання. Залежно від них на основі однакових природних даних виростають, за словами Г. Сковороди, «різні плоди».

Основними завданнями навчально-виховного процесу є:

  • впровадження інноваційних методів навчання, використання комп’ютерних та    інформаційних технологій у навчально-виховному процесі; 
  • формування позитивної мотивації у учнів на здоровий спосіб життя; 
  • виховання соціально-адаптованої, здатної до самореалізації та гармонійного розвитку    особистості; 
  • створення комфортних умов навчання, здорового психологічного клімату;
  • співпраця колективу ліцею з батьками.

Пріоритетні напрямки виховного процесу в школі:

  • формування сучасної особистості; 
  • громадське виховання; 
  • національно-патріотичне виховання; 
  • превентивне виховання; 
  • фізичне виховання; 
  • художньо-естетичне виховання; 
  • трудове виховання; 
  • екологічне виховання; 
  • родинно-сімейне виховання; 
  • розвиток учнівського самоврядування; 
  • розвиток інтелектуального руху через організацію інтелектуальних ігор.

Діяльність колективу націлена на виконання завдань щодо формування громадянина-патріота України, виховання якостей свідомої особистості з громадянською позицією, готовою до вибору свого місця в житті, створення умов для самореалізації особистості відповідно до її здібностей, інтересів на ґрунті національної культури і традицій, виховання громадянина з демократичним світоглядом і культурою, який не порушує прав і свобод людини, готового для подальшої освіти і трудової діяльності, виховання в учнів свідомого ставлення до свого здоров’я, формування належних гігієнічних навичок і засад здорового способу життя.

Самоврядування – це реальний безперервний процес залучення учнів до суспільних справ. Маючи діючу модель учнівського самоврядування, наш ліцей не тільки дає знання, а фй виховує людину в дусі патріотизму, вчить добру, порядності.

Виховання учнів в позакласній роботі позитивно впливає на становлення особистості учнів, виводить їхні моральні уявлення за межі повсякденних відносин.

Діяльність педагогічного колективу спрямована на виховання компетентного випускника – молоду людину, яка володіє життєвими навичками та компетентностями, необхідними для успішного вирішення життєвих завдань, з якими вона зустрічатиметься у різних сферах власної життєдіяльності .