Самоврядування

Авторська модель учнівського самоврядування

В спеціалізованій школі № 96 існує дитячо-юнацька організація Сполучені Штати Школи. Вона була створена в 1996 році за ініціативи активістів 8 – 10-х класів. Суть моделі розвитку самоврядування в циклічності цього процесу виглядає таким чином:

 

Такий підхід до розуміння сутності розвитку самоврядування передбачає створення умов для соціального становлення учнів. Це забезпечується підключенням їх до вирішення складних проблем взаємовідносин, що виникають у колективі. Через свою участь у вирішенні проблем школярі розвивають у себе якості, необхідні для подолання складностей соціального життя

Таким чином, дитячо-юнацька організація Сполучені Штати Школи – форма організації життєдіяльності учнівського колективу, що забезпечує розвиток їх самостійності в прийнятті та реалізації рішення задля досягнення суспільно значущих цілей.

     Мета діяльності учнівського самоврядування Сполучених Штатів Школи:

• Створення умов для всебічного розвитку учнів, сприяння їх інтелектуальному, культурному, духовному та фізичному розвитку.

• Створення чіткої організаційної структури для здійснення зв'язку між адміністрацією школи, учителями та батьками.

• Активізація безпосередньої участі учнів у формуванні та реалізації цілісної учнівської політики у школі.

• Виявлення та підтримка лідерів молодіжного руху.

 

Завдання учнівського самоврядування Сполучених Штатів Школи:

1. Формувати в учнів почуття відповідальності, свідоме ставлення до участі у розв’язанні важливих проблем шкільного життя, опанувати науку управління.

 

2. Сприяти реалізації інтересів, можливостей, бажань дітей.

3. Забезпечувати узгодженість інтересів дорослих. Девіз учнівського самоврядування Сполучених Штатів Школи: 

«Пропонуй! Плануй! Організовуй! Виконуй!»

Учнівське самоврядування Сполучених Штатів Школи це дитяча держава з федеративним устроєм, де кожний клас є штатом з правами суб’єкта федерації. Сполучені Штати Школи президентсько-парламентська республіка, в яку класи (штати) входять на добровільній основі. В кожному класі діє власне самоврядування. Сполучені Штати Школи мають власну символіку: Державний Герб, Державний Гімн та Державний Прапор.